mandag 2. mai 2011

EN AV NORGES BESTE KUNSTER

I starten av April var jeg på kunstutstilling hjemme på Rjukan, hvor selveste Jarle Rosseland stilte ut. Jarle er ikke bare godt kjent i kunstermiljøet i Norge, men også i USA og andre steder i Europa. Jeg møtte Jarle for to år siden da jeg fikk et av bildene hans til 18 årsdagen, og etter det har jeg vært fan :)
Før var jeg bare kjent med vinyltrykkene hans, men på denne utstillingen hadde han også penselmalte bilder. Her er noen bilder: 


Kunsteren selv og et fantastisk bilde. Legg merke til at himmelen er i sølvflak.


Mitt favorittbilde. Enda finere i virkeligheten. Her er himmelen i gullflak.




Vinyltrykk


Virker det kjent? Jeg har skrevet om dette trykket før. Er det samme jeg fikk til 18 årsdagen min, bare i andre farger og uten zebraene. Liker fornøyd i dag, som den gang da!



Sjekk også ut hjemmesiden hans på: http://www.rosseland.com/index.php

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar